معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بهسازی محیط مهم ترین راه کنترل پشه آئدس است



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مهمترین عامل پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس را بهسازی محیط برشمرد و بر پیگیری اخبار حوزه سلامت از منابع معتبر {وبسایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان} تاکید کرد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر عبدالجبار ذاکری»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر دو موضوع  مهم بهسازی محیط و لزوم  هوشیاری و آگاهی سازی مردم جامعه گفت: آب‌های راکد، فاضلاب ها ، زباله‌های رها شده ، لاستیک‌های مستعمل و قایقهای رها شده،   محل‌هایی هستند که پشه تمایل به تخم‌گذاری و زندگی در آنها دارد  به همین دلیل مقابله اولیه ما با پشه مهاجم آئدس ، بهسازی محیط زیست انسانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص راه های مقابله با پشه آئدس بیان کرد: مقابله با پشه آئدس و بیماری های ناشی از آن نیازمند عزم جدی در مردم و نیز همکاری بین بخشی دستگاههاست و هر اقدامی که لازم است باید در راستای مقابله با این پشه مهاجم صورت گیرد.

وی افزود : پشه  آئدس مهاجم می تواند بیماری هایی مانند تب دانگ و چیکونگنیاو زیکا را انتقال دهد لذا باید بیماریهای ناشی از این پشه را جدی گرفت.

خشک کردن آبهای راکد داخل و در حیاط منازل و محیط شهری باعث میشود اگر پشه آلوده ای باشد جایی برای زندگی پیدا نکرده و ازبین برود لذا بهسازی محیط و آموزش به مردم در کنار هم باید پیش بروند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: با توجه به اینکه اخبار سلامت و آگاهی بخشی عمومی از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی است که تاثیر مستقیمی بر آموزش صحیح  و  همچنین آرامش روانی جامعه دارد؛  لذا از توجه به اظهار نظر های سایر افراد در فضای مجازی که اقدام به ایجاد ترس و اضطراب در بین خانواده ها می کنند خودداری گردد و شهروندان اخبار مربوط به حوزه سلامت را فقط از منابع معتبر (وبسایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان) پیگیری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها